Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bawarskie Zakłady Silnikowe...trochę historii (wg...netu)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Galerie / Historia BMW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baster530
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 19:06, 20 Gru 2007    Temat postu:

No cóż...wielgachne dzięki za ten post...fajnie wygląda podczas pracy ten silnik, taki mały wyluzowany na dyskotece człowieczek, hehehe...ale teraz chociaż wiem co i jak. Zaskoczyła mnie ilość cylindrów w jednym ze zdań, 42 szt. Niebywałe, przyznajcie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OraD
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:20, 09 Kwi 2008    Temat postu:

Chętnie zobaczyl bym tą kolebke życia BMW na żywo, a moze ktos z Was tam juz był co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:00, 19 Sty 2009    Temat postu:

bmwe34 napisał:

Nietypowym przykładem jest 42-cylindrowy chłodzony wodą silnik M503 w układzie sześciokrotnej gwiazdy stosowany np. na kutrach rakietowych Osa





wyobraźcie sobie 42 cylindrowy silnik, który w ten sposób pracuje.... że to się nie rozpadnie....
a czy obroty na śmigło są przekazywane bezpośrednio z wału 1:1 (ilość obrotów silnika = ilość obrotów śmigła) czy sa tam jeszcze jakieś przejściowe skrzynie zwiększajace obroty smigła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radziejek
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:20, 31 Gru 2009    Temat postu:

Bardzo ciekawa jest historia jednego z pierwszych silników odrzutowych na świecie, jakich producentem był nie kto inny jak BMW. Szkoda tylko że ta historia nie znalazła polskich przekładów językowych. Może ktoś z Was posiada materiały na ten temat?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Radziejek dnia Czw 10:23, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Galerie / Historia BMW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin