Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW e30 1.6+LPG porady. Potrzebna pomoc!!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwasny
Nowy
Nowy



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:42, 17 Cze 2010    Temat postu: BMW e30 1.6+LPG porady. Potrzebna pomoc!!!!

Witam wszystkich. Jestem z łodzi. Zwracam się do was o porady przy kupnie BMW e30. Interesuje mnie silnik 1.6 w LPG. Chciałbym dowiedzieć się na co trzeba zwracać przy kupnie tego auta. Jakie są koszta eksploatacji, spalanie itp. Będzie to mój pierwszy samochód. Chciałbym bardzo kupić te auto ze względu na duszę jaką posiada i duży sentyment do tych modeli.
Będę bardzo wdzięczny za każda pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_e30
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BeDeGie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:17, 17 Cze 2010    Temat postu:

Jeśli już szukasz 1.6 w e30 to szukaj ale bez gazu... BMW nie lubi gazu. A jeśli chcesz tanio jeździć to kup sobie golfa 1.3...

Ogólnie to użytkuję od dłuższego czasu e30 1.6i i spalanie w mieście jest w granicach 9-11litrów/100km zależy od stylu jazdy... Na trasie powyżej 7l nigdy nie miałem. A na co patrzeć? To na pewno patrz na podłużnice czy nie są pogięte, miska olejowa czy nie była spawana już, zawieszenie, tylny pas w okolicach ucha do holowania, tam często lubią gnić... Jeśli będzie to silnik M40 to warto przysłuchać się zaworom czy nie klepią. A jak już kupisz to pierwsze co to wymień pasek rozrządu z rolkami, baardzo wrażliwy "narząd" nie jednej M40... Co do gazu to ja z gazem to bym nigdy BMW nie wziął... Gaz niszczy silnik...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwasny
Nowy
Nowy



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:18, 17 Cze 2010    Temat postu:

dzięki wielkie za pomoc Wesoly ile mniej więcej kosztuje wymiana paska rozrządu?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwasny dnia Czw 20:18, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
E30 owner
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie/Ontario
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:53, 17 Cze 2010    Temat postu:

Zależy na jakich częściach chcesz to zrobic. Jeśli oryginalne to łącznie z wymiana około tysiąc. Ja niedawno wymieniałem w moim 1.6 M40 to zapłaciłem mniej więcej 1100 zł ale wymieniałem też pompe wody ori BMW i dlatego cena poszła tak bardzo do góry. Bez pompy byłoby około 700 zł. Cześci jakich używałem to: pasek rozrżądu - bosch, rolki, napinacze - skf, pasek klinowy ori BMW i pompa wody też BMW.

Do tego co napisał Bartek dodam jeszcze, że dobrze jest sprawdzic tylne, prawe nadkole, ponieważ niektóre egzemplarze miały bardzo słabe zabezpiecznie antykorozyjne tego własnie miejsca. Na filmiku jest dokładnie pokazane jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=t3jafp_5SWw&feature=related

Dodatkowo posprawdzaj jeszcze drzwi od dołu. Bardzo czesto mozna tam zneleźć juz zaawansowana korozje, tak samo na progach i nadkolach szczególnie z tyłu. Za tablica rejestracyjna tez może pojawić sie korozja, no i tak jak wspomniał Bartek - tylny pas w okolicach zaczepu holowniczego i w miejscu łączenia blach. Dodatkowo sprawdź tylną klape, bo tam też może sie już zbierać rdza.

Dobrze posprawdzaj zawiesznie w szczególności sworznie wahaczy przednich. Jeśli tył "siedzi" to do wymiany nadaja sie sprężyny lub amortyzatory, lub obydwie rzeczy.

Przekładnia kierownicza też może miec luzy, poza tym szybko rdzewieją przewody hamulcowe wiec dobrze jest to też sprawdzić.

Ogólnie musisz sie kulnąć pod auto, bo tam najwiecej sie dzieje w przypadku E30.

Sam silnik M40 do najlepszych nie należy z wzgledu na swój rozrząd, ale poza tym nie jest taki zły. Konstrukcja tego silnika ma już ponad 20 lat wiec nie ma sie co spodziewać, że zawsze będzie chodził jak złoto. Niemniej jednak sądze, że to dobry silnik. Mój ma już ponad 300 kk i dalej ciagnie aż miło. Moim zdaniem wszystko zależy od tego jak był eksploatowany - czyli tak jak w przypadku każdego innego silnika.

Na koniec taka rada - jeśli chcesz jeździc długo, bezproblemowo i tanio, to nie kupuj wersji z gazem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwasny
Nowy
Nowy



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:17, 18 Cze 2010    Temat postu:

Aha. Rozumiem Wesoly I jeszcze takie pytanie z mojej strony. Przy kupnie na co trzeba zwracać uwagę na pracę w silnikach tego modelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_e30
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BeDeGie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:59, 18 Cze 2010    Temat postu:

słuchowo możesz sprawdzić właśnie czy silnik chodzi równiutko czy ZAWORY NIE KLEPIĄ (główna bolączka M40-stek) Mnie za części wyszła podobna sumka razem z pompą wody... Wymieniałem sam. Myślę że za wymianę rozrządu zawołają od 150zł bez wymiany pompy wody... Co do tych nadkoli z tyłu to chyba wersje Coupe miały tą bolączkę bo sedany raczej nie... A jak już byś upolował E30 w wersji KOMBI to warto zajrzeć do tylnych schowków czy czasami nie ma dziur na wylot Wesoly Ja osobiście na moją M40 nie narzekam... jeśli wymienia się wszystkie płyny, paski, świece, przewody itp terminowo to naprawdę ten silniczek potrafi się odwdzięczyć...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwasny
Nowy
Nowy



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:22, 18 Cze 2010    Temat postu:

dzięki wielkie panowie Padam wasza pomoc jest dla mnie bardzo cenna Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
E30 owner
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie/Ontario
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:48, 18 Cze 2010    Temat postu:

Cytat:
Co do tych nadkoli z tyłu to chyba wersje Coupe miały tą bolączkę bo sedany raczej nie...


Mój sedan też cierpi na ta przypadłość Smutny

Cytat:
Przy kupnie na co trzeba zwracać uwagę na pracę w silnikach tego modelu.


Oprócz tego rozrządu warto też sprawdzic czy nie śmierdzi paliwem w okolicach pokrywy zaworów (może to być wina wtryskiwaczy lub, w najlepszym wypadku, jakiegoś weżyka paliwowego)
Sprawdź też czy silnik ciągnie równo w całym zakresie obrotów jak jest jeszcze niedogrzany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwasny
Nowy
Nowy



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:03, 18 Cze 2010    Temat postu:

Znajomy ma na sprzedaż bmw e30 i ma przejechane 263 tyś. Czy to duży przebieg jak na te auta i ile jeszcze mogę nią przejechać ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
E30 owner
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie/Ontario
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:52, 18 Cze 2010    Temat postu:

Moja jak już wspominałem przekroczyła 300 tysięcy i dalej jeździ i to całkiem dobrze. Kiedyś czytałem na innym formu BMW, że jeden z użytkowników przejechał już swoja 316i M40 450 tysięcy Wesoly bez remontu, bez poważniejszych napraw. Zależy jak kto jeździ, wiec musisz wiedziec jak ten znajomy użytkował to auto. Czy wymianiał na czas olej, czy nie katował auta, jakich cześci używał do ewentualnych napraw, w jakim stanie jest rozrząd, ogólnie jak obchodził sie z tym autem. Moim zdaniem 263 tysiące to nie mało ale też nie aż tak duzo znowu dla tego silnika. Wszystko zależy jak był eksploatowany wcześniej Wesoly A ile nią przejedziesz to zalezy od Ciebie i tego (tutaj znowu sie powtórze) jak poprzedni właściciel (właściciele) traktowali auto. Mój kuzyn tez kupił 316i M40 kilka lat temu z przebiegiem podobno 175 tyś. i jeździł niecały miesiąc ponieważ okazało sie ze głowica jest pęknieta, potem pompa wody nawaliła - silnik sie przegżał i poszła uszczelka pod głowica. Potem znowu miał jakies problemy z elektryka... Co chwile coś, ale sam był sobie winny, bo kupił auto po "tuningu" od jakiegoś młodego wiec czego mógł sie spodziewać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin