Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

e 36 problem z chłodzeniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bouli
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Torun

PostWysłany: Śro 17:01, 01 Kwi 2009    Temat postu: e 36 problem z chłodzeniem

mam pytanie: latem w czasie dłuższego postoju np. w korku rośnie nadmiernie temperatura, aż do górnej granicy. termostat otwiera na duży obieg, więc podejrzewam sprzęgło wisco. wentylator obraca się powoli i mogę go zatrzymać ręką. czy moje podejrzenia są słuszne? jak sprawdzić to sprzęgło?
z góry dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elniniooo
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:55, 01 Kwi 2009    Temat postu:

tez tak mialem. Nie mialem tego tunelu, który przychodzi na chlodnice i słabo chłodzilo. I skoro zatrzymasz wentylator ręką to nie zalancza sie elektromagnes. Wentylator jeśli sie załaczy normalnie to jak wsadzisz np srubokręt to smigla powinno połamac.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk0028
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: płock

PostWysłany: Śro 21:07, 01 Kwi 2009    Temat postu:

nio to na bank wisko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi V8
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:20, 01 Kwi 2009    Temat postu:

elniniooo napisał:
tez tak mialem. Nie mialem tego tunelu, który przychodzi na chlodnice i słabo chłodzilo. I skoro zatrzymasz wentylator ręką to nie zalancza sie elektromagnes. Wentylator jeśli sie załaczy normalnie to jak wsadzisz np srubokręt to smigla powinno połamac.
pozdro


Co do tunelu to się zgadzam. Jego brak może powodować grzanie się silnika w korkach, u mnie tak było. Ale o takim teście wiskozy to pierwsze słyszę kolego. Ja swój wiatrak zatrzymam ręką, a mam sprawną wiskozę. Więc ta Twoja teoria ma sie nijak Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
///M Kamil
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:45, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Słyszałem juz o takim "teście". Jesli wisko jest padnięte, to bez problemu zatrzymasz go ręka, oczywiście nie polecam nikomu tak robić. Widziałem tez raz jak facet sprawdza czy ma przedmuchy na uszczelce kolektora wydechowego, była to jedna z tych scen pt. nie róbcie tego w domu. Koles na zimnym silniku złapała wiatrak żeby mu nie wiało i sprawdzał czy gdzieś koło kolektora nie dmucha.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ///M Kamil dnia Czw 1:00, 02 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi V8
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:37, 01 Kwi 2009    Temat postu:

O teście zatrzymaniu wiatraka ręką też słyszałem, ale o wkładaniu śrubokręta w sam wiatrak to już nie, ale tak jak już pisałem wcześniej ten test ma się nijak bo ja swoje wisko zatrzymam ręka a mam dobre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:04, 02 Kwi 2009    Temat postu:

Witam,
Nie wiem czy nie mylicie dwóch rzeczy, na zimnym silniku i powiedzmy dogrzanym tak do 90 stopni przy otwartym termostacie powinieneś zatrzymać ręką wentylator bo visco nie jest włączone. Po czym poznać czy visko jest włączone???? Bardzo prosto(przynajmniej u mnie), stoimy i niech autko chodzi ze 20 do 30 minut(w zimie tego testu na polu nie da się zrobić visco sie nie włączy choćby chodził 2 godziny), najlepiej z podłączonym kompem(z byle jakim carsoftem zeby tylko widzieć temperature cieczy chłodzącej - teraz już nie pamiętam przy jakiej temp. włącza się visco ale jeto to kilka stopni powyżej 90) i jak nacisiniesz lekko pedał gazu tak do 1200 1500 obrotów max. powinieneś słyszeć szum (klapa zamknieta), dość charaketystyczny bo taki gruby (notabene bardzo fajny szum jakbyś miał conajmniej V8 Blue_Light_Colorz_PDT_02 pod maską). Jak dasz za wysokie obroty i za szybko to nie usłyszysz bo visco wyłącza się powyżej około 2500 obrotów(przynajmniej u mnie tak jest).
Dodam że przy tym teście u mnie wskazówka od temperatury ani drgnie - cały czas pion.
Pozdrawiam
Andrzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bouli
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw 17:13, 02 Kwi 2009    Temat postu:

to że w normalnej temperaturze wisco jest rozłączone to podejrzewałem, ale nawet gdy mam wysoką temperaturę(prawie czerwone pole) wiatrak kręci się tak samo słabo jak zawsze i mogę go wtedy zatrzymać. tunel na chłodnicy mam, więc to raczej ten wiatrak.kupię używkę na allegro tylko myślałem że jest jakiś sposób na test
dzięki za porady


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin