Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

E36 318 - problem z ogrzewaniem i układem chłodzenia

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pardon
Nowy
Nowy



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:41, 22 Sie 2007    Temat postu: E36 318 - problem z ogrzewaniem i układem chłodzenia

Witam

mam problem.
Kupiłem auto i jeździłęm 2 dni i było ok. Temperatura 90 stopni. Gdy włączyłem ogrzewanie nastąpiły problemy - wiało zimnym powietrzem a auto zaczęło sie przegrzewać (temperatuy wzrastały ponad norme).

Poradzono mi, abym odpowierzył układ, więc:

Dziś podjechałem do domu, i odkręciłem zaworek w chłodnicy w celu odpowietrzenia - przez pół minuty leciał sam gaz (powietrze) potem zaczęła iść wrząca woda - buchało parą potem wrzącą wodą. Zakreciłem zaworek i odkręciłem korek główny zbiornika cieczy. poziom opadł (lekko go wessało w układ więc dopełniłem - nie miałem juz płynu dolałem wody). No i niby wszystko ok, z nagrzewnicy zaczęło w końcu lecieć gorące powietrze a wskaźnik temperatury ustabilizował się na 90 stopniach.


Ale .... chciałem poprawić bowiem po ponownej przejażdżce odkręciłem ponownie zaworek odpowietrznia - i znowu to samo - buchająca para z powietrzem pod ciśnieniem , w końcu odkręciłem również korek głowny i juz sam nie wiem ale chyba wszystko pogorszyłem. Teraz auto znowu łąpie temperature ponad normę i muszę stawać a w zbiorniku az sie gotuje.

Jak teraz odręcam zaworek to cały czas leci mi z niego para / powietrze ? Z nagrzewnicy w środku auta leci znów zimne powietrze.

Czy może to być wina tego że dolałem zwykłej wody zamiast płynu?

CO jeszcze i jak to sprawdzić ? Czy zlać to wsyztsko i zalać płynem w 100% i odpowietrzać jeszcze raz ? a Moze termostat sie nie otwiera a to powietrzxe /para to poprostu para wodna z zagotodwanej zwykłej wody ?

POMOCY Smutny

Mam jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku wymiany termostatu można wymienić sam wkład ? bo widziałem wahlery za 39 zł, natomiast cały termostat z obudową kosztuje ok 160 zł

PS. ile płynu wchodzi do ukladu chłodzenia w silniku 1.8; (318 '95) ? Chcę zlać ten dotychczasowy "syf" z wodą i zalać go na czysto czymś porządnym ...

Czy w przypadku zmiany pompy , można na allegro nową za 69 zł? Czy to nie za mało ? Bo widziałem takie oferty - rozrzut cenowy na allegro jest spory i czasem uzywki są droższe od nowych - czym sie sugerować szukając pompy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman 316
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:45, 23 Sie 2007    Temat postu:

więc kolego jak opowietżasz to musisz odręcic korek wleu płynu a po chwili ten mału koreczek odpowietrznik para bendzie szła jak silnik bendzie ciepły a ana zimnym powietrze pczekaj aż bendzie leciała sama woda bez bombelków powietrza jak to juz zrobisz to sprawdz czy z nagrzewnicy idzie ciepłe powietrze jak tak to powinno byc dobrze .Płynu wchodzi chyba jakieś 5l tak mi sie wydaje ale wszystko ci nie zejdzie tylko z chłodnicy podmuchaj troche w weże i powinno zleciec albo mogą byc zaworki w bloku silnika
Co do termostatu to możesz kupic sam wkład ale ostrożnie go zakładaj
i co do odpowietrzania to dolewaj płyn aż do poziomu nie więcej bo go wyżuci a z ta pompa to nie jestem pewny ale wolał bym kupic droższą a lepszą . Blue_Light_Colorz_PDT_17


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:36, 23 Sie 2007    Temat postu:

Tu masz kopalnie wiedzy na temat jak pozadnie odpowietrzyc twoje BMW

http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-t1069.html?highlight=odpowietrzanie

Zrob to co tu jest napisane zanim zaczniesz wymieniac pompe czy termostat, pewnie ze lepiej miec plyn niz wode ale to ze dolales wody nie mialo wielkiego znaczenia w opisywanym problemie. Jak chcesz wiedziec to w bloku jest korek spustowy po prawej stronie pod kolektorami wydech. jakies 20cm od skrzyni biegow. Pozdro.

Aha i na przyszlosc lacz posty, tak jak to teraz za ciebie zrobilem ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pardon
Nowy
Nowy



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:07, 23 Sie 2007    Temat postu:

Udało sie wszystko rozwiązać !
Cały problem tkwił (jak sie teraz okazało drogą dedukcji) w ..... cieczy chłodzącej!

Poprostu chyba w nagrzewnicy była woda - i po właczeniu ogrzewania poszłą w obieg, albo poprzedni właściciel dolał wody do zbiornika wyrównawczego, albo handlarz i nie szło odpowietrzyć ukłądu bo woda w silniku zamieniała sie w pare - czyli gazowe bąble zapowietrzające. Tym samym nie grzało ogrzewanie , ciśnienie w ukłądzie rosło (twarde wężę) a samo auto przegrzewało się.

Dzisiaj spuścilem całe to ścierwo z układu (korkek z chłodnicy i z bloku), nalałem nowiutki płyn (weszła go idealnie nominalna ilość) oraz odpowietrzyłem układ zgodnie z instrukcją.
Teraz autko idealnie trzyma temperaturę na stałym poziome (popędziłem go w ramach testu), ogrzewanie kabiny działa idealnie a w zbiorniku chłodnicy nie dzieją się żadne nadciśnienia czy buchanie parą po odkręceniu korka wlewu (a tak działo sie wcześniej) Nie chcę zapeszać ale mam nadzieje że juz fura jest naprawiona. Wczoraj to normalnie cuda sie działy dziś jest wszystko normalnie jak powinno być ... I hope so Mruga

Tak więc jeśli ktoś będzie mieć podobne problemy to proszę wziaść pod uwagę również i opcję jak w moim przypadku. Hyhy

Pozdrawiam.


Cieszę się, że sytuacja opanowana. Temat zamykam.Admin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin