Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M40 i M43

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hamann25
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 13:11, 02 Lis 2007    Temat postu: M40 i M43

Panowie jakie sa znaczace roznice poza rodzajem rozrzadu i minimalna roznica mocy miedzy tymi dwoma silnikami. Jak z awaryjnascia spalaniem. Czy te dwa silniki roiznia sie od siebie bardzo czy to tylko male unowoczesnienie "starego": M40.
Dziekuje i pozdrwiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek666
Administrator
Administrator



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:50, 02 Lis 2007    Temat postu:

M43 zarówno B16 jak i B18 to jedynie nowsze wersje M40. W wersji M40 można znaleźć jeszcze modele bez kata, a w wersji M43 były już tylko z katalizatorem. M43 ma większy stopień sprężania, kilka kilowatów mocy więcej i znacząco większy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika. Zarówno w wersji B16 jak i B18 porównanie wychodzi na plus dla M43...ale chyba to normalne, co? Blue_Light_Colorz_PDT_06

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hamann25
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 14:30, 02 Lis 2007    Temat postu:

Jasne:) ajesli chodzi o rozrzad, bo slyszalem ze jesli chodzi o lancuch to BMw daje dozywotnia gwarancje. Czy jest to mozliwe, czy moze chodzi tu o wybrane silniki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek666
Administrator
Administrator



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:51, 02 Lis 2007    Temat postu:

O "strzelających" łańcuchach w TDS`ach słyszałem...natomiast pozostałe...cóż, wszystko jest awaryjne, ale wieść gminna niesie, że łańcuch chodzi tyle co silnik...łańcuchy rulez Blue_Light_Colorz_PDT_06

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roberto-bmw
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:36, 02 Lis 2007    Temat postu:

no kolego jak masz do wyboru to bym wolał m43 bo ciszej rozrzad chodzi
ale m40 jak jest zadbana i olej wymieniany w pore to tez wszystko oki
jest
ja mam m40b16
i jak narazie mam 3lata i nie nazekam
heh
zero awari
mozna powiedziec
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
///M Kamil
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:45, 02 Lis 2007    Temat postu:

M40 to dobry silnik, tym bardziej jeśli był dobrze serwisowany, ale wiadomo nowsze jest zawsze lepsze Ok!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
keczub1
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 6:33, 03 Lis 2007    Temat postu:

Ja mam M40 z 94 roku, który ma przejechane 300 tys. Nie narzekam na niego lecz ma swoje mankamenty jak kazdy silnik np. moment nm to dopiero 4250 obr./min. przez co, by żwawo przyspieszał trzeba go trzymać na wysokich obrotach podobnie jak silniki z 16V co skutkuje podwyższonym spalaniem i szybszyb zużyciem całej jednostki nap. W moim slniku występuje już tzw. terkotanie przy obrotach powyżej 5000 co znaczy, że silniczysko się w piewien sposób konczy a przynajmniej rozrząd. Silniki M43 to poprostu ulepszony M40 i to dobrze. Nie jest to M42 z niego lecz nm osiąga wcześniej i jest zwiększone smarowanie na rozrządzie co przyczyni się do mniejszenia zużycia paliwa oraz wydłuża żywotność samego silnika, no i ten łańcuch. Ja jak będę wymieniał silnik u siebię to M43 POZDRO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin