Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niskie ciśnienie oleju BMW e36 1.6 m40 Pomocy!!!!!!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elmo
Nowy
Nowy



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 1:32, 27 Lut 2008    Temat postu: Niskie ciśnienie oleju BMW e36 1.6 m40 Pomocy!!!!!!!!

Jeśli jest ktoś kto może mi odpowiedzieć co jest grane jeśli świeci mi sie kontrolka oleju na niskich obrotach.
Popychasze sobie klekoczą(klekotały i rok temu a od tamtej pory zrobiłem niecałe 40 tyś km oczywiście zmiany oleju na czas i pasek rozrządu oraz napinacz i rolnki wymienione), ale silnik chodzi normalnie, nie stracił mocy, nie przerywa sie , nie spala oleju, nie wpija wody z układu.
Ale jak zapale zimny rano to musze go sobie przygazować na 3000 obrotów ze 2,3 razy bo inaczej mi kontrolka nie zgaśnie, na ciepłym też nie zgaśnie jak go lekko nie przygazuje choćby na sekunde . już sobie obroty silnika ustawiłem na 900 zeby mnie kontrolka nie denerwowała ale to problemu nie rozwiązuje... Blue_Light_Colorz_PDT_14 .
Odwiedziłem już sporo "mądrych mechaników" dla których najleprzym rozwiązaniem jest konkretny remont silnika na 2000zł minimum lub wymiana go na nowy co dla mnie jest troche jakby głupie - może sie myle, ale gdyby nie to ciśnienie to silniczek płynnie chodzi i fajnie sie zbiera i szkoda go od razu na straty pisać no i pieniędzy też rzecz jasna szkoda Blue_Light_Colorz_PDT_14
Oczywiście Ciśnienie mi zmierzyli w silniku i miałem 0,5 atmosfery czy barów nieznam sie na tym ale ponąć za mało bo niby powinno być ze 2 na wolnych obrotach.Prosze o pomoc w odnalezieniu usterki bo już niemam nerwów jeżdzić po naszych super mechanikach..
Czujnik mam ponąć ok bo sprawdzony to by było na tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coolerzone
Nowy
Nowy



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:50, 09 Maj 2008    Temat postu: RE

U mnie tez wystepuje problem z cisnieniem oleju. Na niskich obrotach powinno byc od okolo 1.3 do 2 barow, a na obrotach 3000 powinno byc okolo 4 bar.
Przyczyn niskiego cisnienia moze byc kilka:

1. Kiepski olej. Jesli olej jest kiepskiej firmy albo dlugo niezmieniany

2. Kiepski filtr oleju. Podobnie jak z samym olejem: kiepskiej firmy albo dawno nie zmieniany.

3. Panewki. To juz niestety dosc kosztowna sprawa. O ile same panewki nie sa tak okropnie drogie to droga jest robocizna, bo trzeba silnik wyjmowac, zeby sie dostac na spod. Istnieje obejscie, ze mozna od spodu sie dostac do panewek rozbierajac zawieszenie. Jest to metoda tansza, ale w ten sposob mozna wymienic jedynie panewki, natomiast jesli trzeba by wyjmowac wal korbowy w celu szlifowania to ten sposob niestety ale nie zda egzaminu.

4. Uszczelki przy wale korbowym. Moga byc zuzyte.

5. Ostatecznie do sprawdzenia jest sama pompa olejowa czy nie jest wytarta. Jest to czesc dosc droga i na pewno nie eksploatacyjna (do mojej e36 m40 318i kosztuje ponad 700zl). Generalnie pompa ma zywotnosc samochodu, takze nie powinno sie z nia nic dziac, ale czasem...

Najlepiej zaczac od najtanszych elementow. Powodzenia Blue_Light_Colorz_PDT_15


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:12, 09 Maj 2008    Temat postu:

Moim zdaniem trzeba sie pogodzic ze silniki w BMW to nie jest jakis cudowny element, ktory nie ma okreslonej zywotnosci, niestety ale i w BMW silnik moze sie poprostu skonczyc, jezeli stwierdzilo to kilku mechanikow to nie wieze ze kazdy sie myli i kazdy chce cie naciagnac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedi
Nowy
Nowy



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krk

PostWysłany: Nie 10:22, 11 Maj 2008    Temat postu:

Podepne sie pod temat bo też mam problem z olejem.
Mianowicie na zimnym silniku po odpaleniu pali sie kontrolka oleju. Gaśnie dopiero jak sie silnik zagrzeje. A do tego wydaje mi sie że jest on gęsty... Nie wiem czy nie miesza sie z płynem do chłodnicy bo mi go ubywa... Silnik nie przegrzewa sie więc do końca nie wiem... Dodam że mam E30 320. Help...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi V8
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:16, 11 Maj 2008    Temat postu:

A nie macie czasem tzw. "MASŁA" pod korkiem wlewu oleju??? Bo jesli tak to na 99% silnik konczy swoja zywotnosc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tedi
Nowy
Nowy



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krk

PostWysłany: Nie 13:01, 11 Maj 2008    Temat postu:

Nie wiem czy masło czy musztarda ale chyba to jest właśnie to Blue_Light_Colorz_PDT_41

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi V8
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Żnin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:52, 11 Maj 2008    Temat postu:

Nie chce być wredny i źle wróżyć, a niestety potwierdzam zdanie Artka, ze silnik sie kończy. Braszka miał tak w Fordzie (wiem, ze fort to nie BMW, ale zawsze to tez samochód) i żaden mechanik nie chciał mu tego robić, bo stwierdził, ze tu sie prosi o remont kapitalny i to idze w wysokie koszty, no i fordzik poszedł do żyda.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rafi V8 dnia Nie 17:55, 11 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek520
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 1139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 18:24, 11 Maj 2008    Temat postu:

A może uszczelka pod głowicą padła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba44
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:26, 11 Maj 2008    Temat postu:

kolego jezeli masz maslo na korku od wlewu oleju to powienienes miec to rowniez w chlodnicy. ja zgadzam sie z marek520 prawdopodobnie poszla ci uszczelka pod glowica jezeli masz lpg to jest wina gazu. proponowal bym ci tez sprawdzic czy sama glowica nie jest peknieta jest to koszt 50zl do 100zl ja mialem podobny problem w m20b25 wywalilo mi uszczelke pod glowica przez gaz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elmo
Nowy
Nowy



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:58, 11 Maj 2008    Temat postu:

Zjeżdziłem już kilkudziesięciu mechaników i pseudomechaników, każdy cuś tam próbował pomyśleć przeczyśclili mi zaworek w pompie olejowej, sprawdzili pompe iiiii Smutny dalej nic...
Ogólnie już tak sobie przejeżdziłem od napisania poprzedniego postu jakieś 8000km i autko dalej jeżdzi.... Co do kontrolki zapala sie już nawet na 1100 obrotów - na początku było na 800 Smutny
Prawie zaufany znajomy któremu powiedzmy że jestem skłonny uwierzyć w prawdomówność sprawdzi mi niedługo czy panewki są ok, jeżeli ok jeszcze poogląda smok i załozy mi nową uszczelke pod miske olejową booo teoretycznie niepraktycznie są domniemania że zaciąga mi lewe powietrze z olejem, a może to być spowodowane przez uszczelke pod miską olejową która w jednym miejscu łączy się z pompą olejową (jest tam taki kawałek który odziela zaworek i kanał którym zasysany jest olej od wewnętrznej części bloku silnika). choć to troche głupie by było i naiwne w to wierzyć, ale cóż tonący brzytwy sie chyta.
Jak tam po sprawdzeniu i wymianie uszczelki będzie wszystko ok to zostanie mi motyw z głowicą o której też troszke myślałem hmmm.... myślenie nie kosztuje, zabawa z głowicą troszke...
No więc będe musiał się ciężko zastanowić czy warto robić kapitalke mojego zwłoka który w sumie mnie nigdy nie zawiódł i zapala na 2 obroty rozrósznika czyyy zaopatrzyć sie w nowy silnik niepewny i ryzykowny a cena remontu i cena dobrego silnika z założeniem go prawie takie same.
------------------------
Jeśli chodzi o masełko jest tam czasem troche, ale często jeżdże do pracy 3 km i silnik nawet nie złapie temperatury..
Oleje mobile zmieniane co 8000 km, filty dobrej jakości
Jest gaz sekwencyjny stąd zastanawianie sie nad uszczelką pod głowice,
a jeśli chodzi o uszczelki na wale korbowym to szczerze nic na temat nie wiedziałem ale pogadam ze znajomym na ten temat.
za pare dni będą jakieś postempy więc napisze jak się zabawa skończyła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin