Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej - syntetyk czy półsyntetyk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:31, 19 Sty 2010    Temat postu: olej - syntetyk czy półsyntetyk

Panowie powstało pytanie:

e36 328
zmieniać na półsyntetyk czy nie??
przebieg 245 000km
pierwsze 130 000 na 0 W30 castrol longlife / longtec
kolejne 120 000 na RS10W60 longlife/longtec

i teraz co dalej????

półsyntetyk??

powiem tak - nie kopci na niebiesko, czasem tylko niedopali i na czarno przy MAX obrotach Mruga olej w okresie miedzy przeglądowym znika tak że dolewm około (strzelam) około 250 - 350 na 12 000 km

co Wy na to

czy jużczas na DOBRY półsyntetyk??
autko ma "ciężkie" życie szczególnie po zmianie mostu za M3szpera Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek666
Administrator
Administrator



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:50, 19 Sty 2010    Temat postu:

...co mechanik/użytkownik to inne zdanie i nie spodziewaj się Tom, że uzyskasz jednoznaczną odpowiedź. Generalnie oleje o lepkości 0/5W to grupa najlepszych olei...jak nie masz wycieków śmigałbym dalej na syntetyku...u mnie w pracy A6 z 2005 z przebiegiem ponad 300k nadal jeździ na syntetyku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazikm3
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnoślaskie/UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:51, 19 Sty 2010    Temat postu:

ja myślę że lejąc półsyntetyk zabijesz silnik może nie po przebiegu 10tys. ale na pewno mu się to odbije Mruga ja bym został przy tym RS Wesoly

jak miałem wymieniać olej u siebie m43b19tu zadzwoniłem do serwisu do Niemiec i pan powiedział nie ważne jaki przebieg lać 0w30 Mruga

ale zalałem Castrol 10w60 Sport i jest spoko przebieg 240tys. o ile nie był kręcony Niepewny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:26, 20 Sty 2010    Temat postu:

czyli dokładnie to samo jak u mnie
w Luxemburgu lali tylko 0W30
ja stwierdziełm, że lepszy RS 10W60 biorąc pod uwagę moje jazdy
i właśnie myślałem nad półsytntetykiem

jak pisałem w okresie międzyprzeglądowym od ostatnich 30 000 bierze więcej jak kiedyś ale nie kopci - nic takiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazikm3
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnoślaskie/UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:41, 20 Sty 2010    Temat postu:

ttomek napisał:
czyli dokładnie to samo jak u mnie
w Luxemburgu lali tylko 0W30
ja stwierdziełm, że lepszy RS 10W60 biorąc pod uwagę moje jazdy
i właśnie myślałem nad półsytntetykiem

jak pisałem w okresie międzyprzeglądowym od ostatnich 30 000 bierze więcej jak kiedyś ale nie kopci - nic takiego


jak wiadomo każdy silnik lubi sobie łyknąć olej zależy od stylu jazdy, ale ja wymieniam olej co 12tyś. jakoś nie wierzę te LONGLIFE Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:07, 22 Sty 2010    Temat postu:

no na LONGtechnike też nie mam zamiaru liczyć,
tylko czy półsyntetyk nie jest gęściejscy lepiej będzie smarował przy 245 tysiach i ostrej jeździe??
bo jak pisze przy ostrym lataniu bokami itd, popychacze potrafią poklepać...
trzeba autko ostawić na kilka minut albo przejechać z kilometr aż sie napełnią prawidłowo...
i znowu jest cichutko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazikm3
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnoślaskie/UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:15, 22 Sty 2010    Temat postu:

może poczytaj gdzieś o sportach motorowych na czym oni jeżdżą Niepewny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin