Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Po czym rozróżnić...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobo23
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechocinek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:00, 24 Cze 2009    Temat postu: Po czym rozróżnić...

Witam wszystkich forumowiczów ....
Małe pytanko .. Po czym rozróżnić albo jak rozpoznać po wygladzie zewnętrznym silniki 2,0 L 2,3 L 2,5 L 2,8 L ?? Wiem tylko tyle ze VANOS to wystająca kopułka z przodu silnika i w niektorych silnikach zauważyłem jeszcze zmiane położenia korka wlewu oleju w jednym jest pod szybą a w drugim od strony chłodnicy.
Pytam dlatego ze zamierzam kupić e39 z silnikiem M52 2,8 L 193 konny i nie chciałbym zrobić sie w konia i kupic np 2,3 L zamiast 2,8 wiec prosze wszystkich o rade w jaki sposób najprosciej rozpoznac te modele silników
z gory dzieki i pozdrowionka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobo23
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechocinek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:05, 25 Cze 2009    Temat postu:

Widze ze nikt sie nie oriętuje ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_red_coupe_325_
Początkujący pisarz
Początkujący pisarz



Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prawie Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:25, 06 Lut 2010    Temat postu:

silniki m50 blok żeliwny, vanos - kopułka wystaje, podwójny wystaje ale podwójnie:)
m52 aluminiowy blok silnia
co chcesz wiedziać dokładniej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stammek
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:32, 10 Lut 2010    Temat postu:

w e39 było juz tylko m52(korek oleju z przodu silnika).
Nie było silnika 2.3...523 to 2.5L o mocy 170KM a 528 to 2.8L 193KM

Co do rozroznienia tych silnikow to bedzie ciezko na oko bo sa praktycznie identyczne z wygladu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:37, 11 Lut 2010    Temat postu:

2.0 - mały kolektor ssący
2.5 - duży kolektor ssący
2.8 - średni kolektor Wesoly

różnie umiejscowiony korek oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmwe34
Administrator
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 12:44, 11 Lut 2010    Temat postu:

najprościej sprawdzić auto po numerze VIN

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobo23
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechocinek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:42, 11 Lut 2010    Temat postu:

Właśnie !
Najlepiej chyba opisał to kolega ttomek , otwieram maske i patrze na kolektor i juz powinienam wiedziec jaki to motor.
2.8 mozna jeszcze rozpoznac po układzie wydechowym poniewaz jest on podwójny w całej swojej długosci problem jest tylko w 2.3 2.5 kolega stammek opisał oznaczenie 2.3 ze to silnik o pojemnosci 2500 i mocy 170 KM ale taki sam wygląd zewnetrzny maja jeszcze silniki :
2.0 o mocy 150KM
2.5(oznaczenie 2.3) o mocy 170KM
2.5 o mocy 192KM
i 2.8 o mocy 193KM
Zastanawia mnie jeszcze korek wlewu oleju ? jaki silnik ma korek pod szyba a jaki ma przy wentylatorze...?? A moze ktos wklei jakies fotki zeby wyjasnic to dokładnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazikm3
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnoślaskie/UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:15, 12 Lut 2010    Temat postu:

bobo23 napisał:
Właśnie !
Najlepiej chyba opisał to kolega ttomek , otwieram maske i patrze na kolektor i juz powinienam wiedziec jaki to motor.
2.8 mozna jeszcze rozpoznac po układzie wydechowym poniewaz jest on podwójny w całej swojej długosci problem jest tylko w 2.3 2.5 kolega stammek opisał oznaczenie 2.3 ze to silnik o pojemnosci 2500 i mocy 170 KM ale taki sam wygląd zewnetrzny maja jeszcze silniki :
2.0 o mocy 150KM
2.5(oznaczenie 2.3) o mocy 170KM
2.5 o mocy 192KM
i 2.8 o mocy 193KM
Zastanawia mnie jeszcze korek wlewu oleju ? jaki silnik ma korek pod szyba a jaki ma przy wentylatorze...?? A moze ktos wklei jakies fotki zeby wyjasnic to dokładnie.


w e-34 2.5 24V wydech też był podwójny Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 17:22, 25 Lut 2010    Temat postu:

ttomek napisał:
2.0 - mały kolektor ssący
2.5 - duży kolektor ssący
2.8 - średni kolektor Wesoly

różnie umiejscowiony korek oleju


A przypadkiem te kolektory nie są takie same ? (silnik M52)

No i 2,5L oraz2,0L M50 mają inne kolektory niż M52


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin