Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Słabe hamulce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
///M Kamil
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:13, 02 Wrz 2007    Temat postu: Słabe hamulce

Wiatm.Mam mały problem z hamulacami ( 316i e30 ) wydaje mi sie ze są za słabe szczególnie jak auto jest obciążone.Niedawno wyminiłem tarcze, klocki, bebny, szczeki, cylinderki i płyn.Jutro bede wymieniał przewody hamulcowe bo są juz mocno skorodowane, jednak nie zauwazyłem żadnych wycieków.Myśle ze to moze byc pompa albo serwo, jednak na pierwszy rzut oka wygladają dobrze.Podczas hamowania nic nie pulsuje, nic nie drga.Co wy o tym myślicie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek666
Administrator
Administrator



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:51, 02 Wrz 2007    Temat postu: Re: Słabe hamulce

///M Kamil napisał:
...Niedawno wymieniłem tarcze, klocki...


...zależy na co wymieniłeś, bo tutaj na 100% leży przyczyna Twoich problemów. A i jeszcze jedno ile po wymianie przejechałeś kilometrów...ja po wymianie (tarcze i klocki TEXTAR) maiłem słabe hamulce przez jakieś 100 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
///M Kamil
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:28, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Wymieniłem wszystko na ATE.Przejechałem w sumie nie dużo około 3,5 tys kilometrów.Myślałem ze tarcze sie zwichrowały ale sprawdzałem u mechanika jest OK, on twierdzi ze nie sa słebe, ale ja mam inne odczucia.Wogóle te hamulce jakieś dziwne, zaraz po wymianie hamował super bez jakichkolwiek zastrzezeń.Potem im dłuzej jezdziłem tym robiły sie słabsze, trwało to moze jakieś 200 - 300 km i znowu zeszły do poziomu sprzed wymiany.Wszystko działo sie stopniowo.Dodam jeszcze ze zaraz po wymianie zaczeły mi cieknać cylinderki w bebnach, moze układ sie zapowietrzył od tego czasu??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 22:44, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Gdyby były zapowietrzone to czuł byś pod nogą że pedał wpada a nie hamuje. A próbowałeś je tak ostro zagrzać ? Nie wiem czy jest to jakiś sposób ale u mnie po wymianie było podobnie aż kiedyś przypadkiem musiałem swoją niunię "troszkę" pogonić i po kilku hamowaniach poczułem smród z klocków, od tamtej pory hamulce pierwsza klasa Blue_Light_Colorz_PDT_15

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAXX
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:34, 09 Wrz 2007    Temat postu:

adi napisał:
Gdyby były zapowietrzone to czuł byś pod nogą że pedał wpada a nie hamuje. A próbowałeś je tak ostro zagrzać ? Nie wiem czy jest to jakiś sposób ale u mnie po wymianie było podobnie aż kiedyś przypadkiem musiałem swoją niunię "troszkę" pogonić i po kilku hamowaniach poczułem smród z klocków, od tamtej pory hamulce pierwsza klasa Blue_Light_Colorz_PDT_15


byćmoże adi ma racje, i może to być spowodowane zaoliwieniem tarcz, jak zakładasz to paluchami wyciapiesz i nie chamują, też sie z tym spotkałem, najlepiej wtedy spryskać tarcze takim specjalnym zmywaczem do tarcz z firmy Wurtch. Spryskujesz tarcze i klocki, a potem spłukujesz stumieniem wody i efekt gwarantowany, brud i tłuszcz odpadają i hamulec sie poprawia. U mnie na serwisie często to chłopaki stosują. Pozbywanie sie tłuszczu z tarcz poprzez "przepalenie" to też jakiś pomysł, ale musiałbyś sie bujnąć do 200 i dać ostro po heblach żeby je do czerwoności rozgrzać.
Jecze jedną przyczyną słabych hamulców może być to że padł wysprzęglik w skrzyni. Jest on sterowany płynem hamulcowym i jeśli cieknie to zapowierza układ. Sprzęgło ci sie nie pogorszyło ostatnio? We wtorek miałem na serwisie taki przypadek w E30.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
///M Kamil
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:02, 09 Wrz 2007    Temat postu:

Witam was, i z góry dziekuje za odpowiedzi.Nie zauważyłem żadnych róznic w działaniu sprzęgła.Co do tych tarcz, to może faktycznie sa zaoliwione, nie wiem czy były przed wymiana odtłuszczane bo nie ja je wymieniałem.Pójdę za wasza radą i spróbuje "wypalić" ewentualny olej który na tarczach pozostał, choc wątpie czy to cos da, bo zaraz po wymianie hamulce działały dosłownie jak brzytwa dopiero po czasie znowu osłabły.Byłem w sobote na stacji diagnostycznej sprawdzic skutecznosc hamowania i oto co wyszłow:

Oś przednia
Max. siły hamownia lewa: 1.10 kN prawa: 0.92kN róznica: 16%
Owalnosc: 0%
Skutecznoc hamowania: 35%
Za małe wspomaganie skutecznosc hamowania

Oś tylnia
Max. siły hamownia lewa: 1.40 kN prawa: 1.40kN róznica: 0%
Owalnosc: 0%
Skutecznoc hamowania: 54%

Ocena końcowa
Całkowita siła hamowania-hamulec roboczy: 4.82 kN WHS: 44%
Całkowita siła hamowania-hamulec awaryjny: 2.41 kN WHS: 22%
Wspomaganie skutecznosc hamowania jest za małe.

Jak widzicie cos tu jest nie tak, tylko co i gdzie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAXX
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:22, 09 Wrz 2007    Temat postu:

A może ci serwo padło. Albo przewód między kolektorem a serwem nieszczelny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Metan
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:18, 15 Wrz 2007    Temat postu:

jak masz od kogo to podmien na chwile kolanko plastikowe od serwa do silnika tzw gwizdek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin