Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szpera E36 M3 3.0 - 3.2 L

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:15, 14 Paź 2009    Temat postu: szpera E36 M3 3.0 - 3.2 L

Panowie jak w tytule
kto wie jakie przełozenia ma szperka z 3 litrowej eMki a jaki z 3.2 litrowej??
to że obie pasują do silnika m50, m52 to wiadomo
seryjnie np 2.8 ma 2.93 czyli jeeeeedziesz i jeeeeedziesz na każdym biegu - trzeba to zmienić .

Także pytanie jakie mają przełożenia 3.0 i 3.2 M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stammek
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:03, 15 Paź 2009    Temat postu:

do m52b28 według mnie najlepszy dyfer to szpera z 325 3.15.

Co do szperek z m3 to jakie mają przelozenia to nie wiem ale wiem ze dyfer z 3.2 nie podejdzie do zadnego innego e36 chyba ze przelozysz go za całym tylnim wuzkiem od 3.2.
dyfer od 3.0 pasuje bez problemu do 328.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:11, 15 Paź 2009    Temat postu:

no właśnie co do tego z 3.2 nie jestem pewien, ale gość ma dwa mosty jeden z 3.2 i jeden z 3.0 który był wsadzony do 328 właśnie.
co do przełozeń to 3.15 jest za długi najchętniej 3.23 bym wsadził bo 3.43 jaki miałem troszke za krótki, ale rwała na nim jak szalona Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:30, 11 Sty 2010    Temat postu:

a wiec wszystko już jasne
od początku:

e36 328 - seria 2.93 bez szpery duża głowa
po wymianie na 3.43 z e36 320 - mała głowa - 2 tygodnie bez szaleństw wielkich i dyfer się połamał

e36 most 3.25 z 325 - podchodzi bez zmian duza głowa

e36 most z M3 3.0 - podchodzi tylko trzeba zmienić flansze mocującą wał z mostem - wszystkie e36 mają łączenie na 4 śrobu - M3 ma na 6 czy nawet na 8 (w każdym razie wiecej) można zmienić tąflansze ale trzeba dyfer rozebrać - nie wiem dokładnie bo tego nie robiłem. duza głowa

e36 dyfer z M3 3.2 najwieksza głowa przełożenie 3.25 czy 3.23 do tego silniej spieta szpera - zmiany - inna wielkość ponieważ M3 3.2 ma 6 biegową skrzynię. trzeba kupic razem z wałem koniecznie i z ori 328 zostawic przód wału (łączenie ze skrzynią) dalsza częśc po skracaniu i wyważaniu idzie M3 3.2 - NAJlepsze rozwiazanie

3.25 jest za długie (o 2.93) nie wspomne.
czego pewien nie jestem to czy sam dyfer podejdzie. chyba i półośki trzeba też z M3 3.2 wsadzać.

rozwiazanie jak ja zrobiłem - kupić cały zestaw z M3 tył (zawieszke dyfer póośki tarcze wszystki wszystko totalnie) wtedy przekładasz - spawasz wał i jeździsz rewelacyjnie - polecam bo to właśnie zrobiłem

koszt:
zestaw M3 tył - 1600 - 1800 zł
przekładka - 250 zł
spawanie i wyważanie wału - 200 zł

+ nowe felgi na zime bo juz 15 cali nie wejdzie - tarcze tył w M3 to 316 mm chyba Wesoly


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marchles
Redaktor naczelny
Redaktor naczelny



Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:13, 11 Sty 2010    Temat postu:

to sie wykosztowales nieźle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ukanio328i
Nowy
Nowy



Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poland

PostWysłany: Sob 17:05, 16 Sty 2010    Temat postu:

Ja bym sie nie bawił tylko wsadzał 3.15 powinna lepiej rwać niż na seryjnym. Ale pamietaj ze będzie wtedy troszke więcej paliła Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin