Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

automat z +/- e39 535i
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:16, 16 Sie 2007    Temat postu: automat z +/- e39 535i

No i stala sie rzecz, ktorej obawialem sie w swoim bmw najbardziej
( e39 535i V8 automat z +/- )
Jechalem do pracy wszystko ok, wracam, ruszam ze skrzyzowania na sporcie ( hehe jak zwykle ) uslyszalem jakis dziwny niski piskliwy dzwiek ale dalej jechala ok. Potem jechalem caly czas ok 50 km i bylo ok, zatrzymalem sie, zgasilem, 5 minut przerwy, odpalam, wrzucam D, lekko gaz i nic, nie jedzie, troche wiecej gazu, chwila, szarpnelo raz i drugi, ruszyla ale jakos tak dziwnie (byl znowu ten dziwny dziwiek) potem chwile jechala i wlaczyl sie tryb awaryjny. Tak dojechalem do domu. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu jest w normalnym trybie ale dzieje sie to samo i znowu wpada w awaryjny. Mam carsoft do bmw, podlaczylem kompa ale nic nie pokazal. Boje sie tego bo to moj pierwszy automat i mam z male doswiadczenie w tym temacie. Moze ktos mial cos podobnego. Dodam ze nie sprawdzalem stanu i poziomu oleju ale czy to moze miec az taki wplyw?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubass
Moderator
Moderator



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Czw 22:27, 16 Sie 2007    Temat postu:

Niestety na temat tego automatu (chociaz sam mam taki) nie moge dokladnie sie wypowiedziec - ok 20 tys km temu wymienilem w nim olej i filtr, od czasu do czasu kontroluje jego stan i narazie wszystko jest ok, jednak w moim poprzednim aucie (jeep grand cherokee) automat szarpal i tak jakby zacinaly sie niektore biegi - np ciagnal na 2 do 5 tys i dopiero zmienial przy normalnej jezdzie i wtedy wystarczyla zmiana oleju i filtra i bylo dobrze.
Mojemu bratu w audi a4 tez szarpal multitronic i chodzil w trybie awaryjnym - tez wystarczyla zmiana oleju i filtra w skrzyni
Tak wiec narazie zacznij od tego, a pozniej bedziemy myslec! Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baster530
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 22:35, 16 Sie 2007    Temat postu:

To ma ogromny wpływ...ja u siebie miałem podobne kłopoty swojego czasu. Ni stąd ni zowąd przechodziła mi w tryb awaryjny, odbijało jej...czasem wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik, a czasem resetować.

Na Sofcie nie pokazało mi nic...okazało się, że miałem nadpalone styki przy dźwigni zmiany biegów, chodzi o tę małą kosteczkę ze ścieżkami, która przekazuje impuls do skrzyni...wymieniłem na nową i problem zniknął.

Druga sprawa to olej...sprawdź jego poziom. Za mały stan będzie powodował jego "pienienie" się a co za tym idzie przechodzenie w tryb awaryjny, żeby nic nie uszkodzić. Tym bardziej, że jak piszesz jeździsz na sporcie...one są bardzo podatne na takie rzeczy...sport kręci inaczej skrzynią, a komputer żeby nie uszkodzić rozłącza.

Takie jest moje zdanie na ten temat. Gdyby to była wina sterownika, to błąd wyskoczył by na diagnozie...myślę, że zasada jest ta sama co umnie, choć Ty masz nową skrzynię.

Sprawdź najpierw poziom oleju, a co za tym idzie czy nie masz żadnych wycieków...czy nie sączy się spod żadnego uszczelniacza przy wale, itd. Nie wiem jak się sprawa ma z filtrem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:58, 17 Sie 2007    Temat postu:

Dobra ale jak tam sie zmienia ten olej, sprawdzilem w "BMW VIN Decoder" ze jest to model A5S 440Z i wchodzi 9,7 L oleju, ja tam widze tylko jeden korek i to na takiej wysokosci, ktora nie wyglada ze wejdzie prawie 10L oleju. Do wymiany filtra to wiadomo ze trzeba odkrecic dol ale jak potem nalac tyle oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baster530
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 11:47, 17 Sie 2007    Temat postu:

Słuchaj Artek nikt Ci na razie nie każe go zmieniać...sprawdź najpierw jego konsystencję i kolor. Olej jako taki wymieniasz przy remoncie skrzyni, musisz wtedy wszystko wyciągnąć itd. Teraz to ja bym radził Ci uzupełnić go jeśli jego walory są ok, a uzupełniasz go przez ten sam "korek" przez, który sprawdzasz jego poziom za pomocą takiej pompki-strzykawy. Mają one pojemność około 0.5 litra i kończą się węzykiem przez który wprowadzasz olej do skrzyni. Pod tym "korkiem" musi być taki króciec czy coś w tym rodzaju na który musisz wcisnąć ten wężyk i powoli wstrzykiwać olej. Wszystko to robisz na włączonym i rozgrzanym silniku. Tak jak wcześniej pisałem, tak jest w E34 i nie sądzę żeby u Ciebie pod tym względem było inaczej. Musisz wejść pod auto i poszukać tego "korka", ale sądze że już tam byłeś. Napisz do Dzikusa żeby się upewnić, to chodząca kopalnia wiedzy na ten temat...napewno Ci podpowie. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia Twojej Buni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:56, 18 Sie 2007    Temat postu:

Ok ale zobacz to zdjecie, widzisz koncuwke klucza imbusowego? on siedzi w tym korku innego tam za cholere nie ma, odkrecilem go i lekko wyciagnalem - olej sie leje, jego kolor jest taki jak brazowy, brudny. Moze i kwalifikuje sie do wymiany, chociaz na drugim zdjeciu jest pokazana naklejka BMW informujaca ze olej jest Lifetime i sie go nie wymienia. Za korkiem nie ma zadnego cycka, nic, jest dziura, zobaczcie na jakiej jest on wysokosci, jak tam ma wejsc prawie 10L??? Musi to byc jakas pompka z wkrecana koncuwka i pewnie tak pod cisnieniem wstrzykuje sie olej



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baster530
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 21:58, 18 Sie 2007    Temat postu:

Faktycznie...to się chwilowo poddaję...a do Dzikusa pisałeś? Powinien wiedzieć...będę kopał w necie aż coś znajdę...narka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:07, 18 Sie 2007    Temat postu:

Na tabliczce na skrzyni jest napisane ze to model 5HP 24
Dzikusa cos nie ma ostatnio, jak bedzie to sam zobaczy nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baster530
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 22:22, 18 Sie 2007    Temat postu:

Dzikus urlopuje, ale co nie co czyta...pisz priva albo maila, czasem się ukrywa...hehehe

Poszukam po necie i jak coś będzie to dam znać, wyślij mi na priva swojego maila, będzie szybciej jak znajdę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzikus
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 3:00, 19 Sie 2007    Temat postu:

MTF teoretycznie jest niewymienialny, chociaz i tą teorie obaliłem w e38 744i, niestety wymiana nie jest przewidziana i nie znajdziesz korka spustowego, my to zrobilismy przy okazji wyjecia skrzyni, olej dostepny tylko w serwisie przynajmniej u nas...to co piszesz ze jest brudny i ciemny to znak ze dostal juz swoje od zycia...my zrobilismy to samo przy okazji palenia gumy tiptronicem na 20"...po wymianie oleju troche lepiej ale bląd skrzyni caly czas pokazuje na sofcie... Blue_Light_Colorz_PDT_13 ...proponuje Ci serwis, i wiem juz teraz ze w |UK lepiej diagnozuja niz w PL i taniej....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin