Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

E-39 Silnik 2.8 - Czy ma Vanos-a? Czy tez Double Vanosa?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugas78
Nowy
Nowy



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malopolska BMW 528i E-39

PostWysłany: Wto 11:54, 10 Lip 2007    Temat postu:

To mamy te same silniki bo ja rowniez mam 193KM i 280 Nm. A swoja droga to co Ty masz w koncu bo pisales wyzej ze masz 318 ti compact a teraz piszesz ze masz 328??? Aaa to jesli masz 328 i do tego w kompakcie to nic dziwnego ze wyj....les typa w 528i i do tego jeszcze w Touringu (wieksza masa). To sa dokladnie te same motory. Nie bylo chyba slabszego 2.8 niz 193KM i 280Nm. Pakowali do wszystkich tzn seria 3,5,7 motor o identycznej mocy i momencie obr. a roznice w przyspieszeniach wynikaly tylko ze wzgledu na mase danego modelu oraz czy z automatem czy bez. Porownaj zdjecia glowic powyzej do swojej, ale na bank musisz miec Bi-Vanosa (podwojnego) skoro masz 193KM i 280 Nm jak u mnie, a ja mam na 200% Bi-Vanosa. By the way ktory masz rok produkcji Twojej "Beci"? Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 12:00, 10 Lip 2007    Temat postu:

Panowie, o ile się nie mylę to VANOS nie zmienia mocy silnika, przynajmniej tak zawsze myślałem ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:04, 10 Lip 2007    Temat postu:

318 ti miałem kiedyś

teraz mam 328 coupe 1998 / 1999 rok i mam pojedynczego vanosa.

a moc jest jak pisałem.... pewnie po prostu z podwójnym jeździ się elastyczniej, i pewnie mniej pali niż z pojedynczym i jak piszesz ciągnie lepiej z dołu.

ja mam jak pisałem, nawet na hamownie się wybrałem i faktycznie po tylu latach ma dokładnie:
193,9 km
i
275 nm

z przebiegiem 188 000km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugas78
Nowy
Nowy



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malopolska BMW 528i E-39

PostWysłany: Wto 12:06, 10 Lip 2007    Temat postu:

Sorka bo zobaczylem wyzej zdjecie z pod machy Twojej "niuni" Blue_Light_Colorz_PDT_10
Widze ze Ty masz tylko Vanosa na dolocie czyli pojedynczego.
Hmm to teraz mam "rebusa" dlaczego Ty z poj. Vanosem masz 193 KM, a ja z Bi-Vanosem (podwojnym: czyli dolot i wydech) mam dokladnie tyle samo mocy jak rowniez momentu obrotowego??? Blue_Light_Colorz_PDT_21
No to pewnie macie racje ze z Bi-Vanos nie ma tak duzego wplywu na zwiekszenie mocy, natomiast ma wiekszy wplyw na spalanie i elastycznosc - i to by sie zgadzalo bo moja 528i naprawde niewiele pali jak na duza "bude" i automata - w trasie uda sie zejsc do 8l na 100 przy 120-140km/h + tempomat, miasto uuu i tu jest gorzej 13-14 l na setke co i tak uwazam za dobry wynik przy tej pojemnosci mocy i masie auta. Natomiast fajnie sie zbiera juz od "dolu" i na kick-downie ma znakomitego kopa w plecy hehe (swiat za Toba znika) . Aha ttomek widze ze masz "gazownie" u siebie. Napisz mi jaka instalke wrzuciles? Wiem ze napewno musi byc sekwencja tylko jakiej firmy i jakie czesci? Napisz pare zdan jak Ci sie to sprawuje, czy czesto musisz ja regulowac i ile pali? Z gory dzieki. Pozdrowka for All!

Lacz posty kolego, tym razem cie wyreczylem - Mod. A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:30, 10 Lip 2007    Temat postu:

no to spalania mamy takie same... ale ja mam manual i w e36.

gaz..... na forum opisywałem to już wiele razy w różnych działach.

ogólnie beemka od wczoraj stoi na regulacji.

historia:

zmiana instalacji, listw wtryskowych 2 razy, wtrysków, elektroniki komoa, reduktora itd, od półtoraroku regulacje ciągłe 45 000 km zrobiłem już... a wszystko na gwarancji. od wczoraj w innym warsztacie i zobaczymy co i jak.

rady: mam instalke STAG 300 jest ok
ale mam listwy MATRIX - szrot najlepsze z tego co słyszałem to walbro welbro czy jakoś tak. koszt 600 zł.

spalanie LPG przy 17'kołach i klimie - 14 - 16 w mieście (tylko po stolicy się poruszam )

trasa - do 8-9 jak do 140 a potem więcej.

a szczerze to w Wawie powinniśmy przeliczać spalanie na na kilometry (mam do pracy 33 km i jadę między 45 a 100 minut) ale na godziny WesolyWesolyWesolyWesoly jak w motorówkach Blue_Light_Colorz_PDT_06


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ttomek
Moderator
Moderator



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 1248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wa-wa okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:11, 11 Lip 2007    Temat postu:

sorki
te listwy nazywają się WALTEK VELTEK

walbro to co firma od czego innego. koszt 600 zł do r6


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugas78
Nowy
Nowy



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malopolska BMW 528i E-39

PostWysłany: Śro 12:24, 11 Lip 2007    Temat postu:

A czy ta instalka to pelna sekwencja? Czy jakas inna generacja? Ja sie na "gazowniach" kompletnie nie znam lecz przymierzam sie dopiero do zamontowania w swojej E-39 ale slyszalem ze w tych motorkach tylko i wylacznie sekwencja zdaje egzamin, w zwiazku z tym sypie sie lawina pytan gdzie tylko moge tj. co zalozyc i gdzie zalozyc zeby to w miare bezawaryjnie ladnie smigalo. Auto mam w Anglii i wogole tu mieszkam na stale a tutaj montaz instalacji jeszcze "raczkuje" i kompletnie nie maja do tego dobrze wyposazonych stacji obslugi ani sprzetu. Przykladem byl moj kumpel ktory mial Accorda 1.8 '99 na sekwencji. Przywiozl go tu z rok temu i zaczal jezdzic. Cieszyl sie ze taniej jezdzi od nas bo na gazie - do czasu jednak. Zaczely sie problemy , falowanie obrotow przerywana praca silnika, zaczal jezdzic po tutejszych warsztatach i co? Kicha na max, nikt mu nie umial pomoc w efekcie zawlok sie tym autem jakos do pl. gdzie zrobiono mu to "od reki" - instalka wymagala tylko fachowej komputerowej regulacji.... Ale z drugiej storny slyszalem ze Accordy kiepsko znosza gazownie. Tak wiec przemysle to jeszcze bo jak mam wrabac w to z 3,5 tysia (mniej wiecej chyba takie koszta sekwencji?) a potem bujac sie na benzynie bo gaz bedzie nawalal to odpuszcze sobie. Tu jeszcze mozna przelknac spalanie 2.8 (paliwo stosunkowo niedrogie) ale jak wiadomo my polaczki zawsze chcemy ciac koszta hahah.
P.S. Wybaczcie za duuzy OFF TOPIC. Sorry mates!


Polecam temat w dziale Auto BMW..."Gaz...za i przeciw..."...a tutaj o vanosach, rozmawiać mi... Blue_Light_Colorz_PDT_21 - admin


P.S. Przeczytaj cały ten temat...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugas78
Nowy
Nowy



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malopolska BMW 528i E-39

PostWysłany: Czw 10:26, 12 Lip 2007    Temat postu:

Dzieki Admin uznajemy temat za zamkniety, i jeszcze raz przepraszam za off-topic-a. Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin