Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regeneracja zacisku hamulcowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
E30 owner
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie/Ontario
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:11, 22 Maj 2010    Temat postu: Regeneracja zacisku hamulcowego

Witam wszystkich ponownie. Mam parę zacisków hamulcowych, które leża od jakiegoś czasu u mnie w garażu i chce je zregenerować i zamontować w moim samochodzie. Problem polega na tym, że tłoczki pozostały w zaciskach i chciałbym sie dowiedzieć czy wyjmując je na siłe np. obcęgami moge coś uszkodzic? Nie chodzi mi tu o tłoczki czy elemety gumowe, bo te i tak będą wymieniane na nowe, ale czy coś poza tym można jeszcze uszkodzic? W ogóle czy jest to dobry sposób wyjmowania tłoczków, bo wiem, że takie cos powinno sie robic jak zaciski są jeszcze podłączone do układu hamulcowego, ale w moim przypadku nie ma takiej możliwości.
Druga sprawa jest taka, iż słyszałem, że po wyjęciu tłoczków w przypadku stwierdzenia lekkiej rdzy na powierzchni cylinderka można ją drobnym papierem sciernym delikatnie zeszlifować. Czy to prawda? Jesli tak to papier ścierny o jakiej granulacji zastosować?
Jeśli macie jeszcze inne, cenne uwagi, to prosze pisać Wesoly
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_e30
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BeDeGie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:01, 26 Maj 2010    Temat postu:

możesz wyjmować najlepiej jakimiś narzędziami typu "żaby" tyle że przed tą operacją polej na tłoczek płynu hamulcowego i zostaw na dobę. "Hydrol" powinien znacznie pomóc... Papier ścierny użyj taki jaki będziesz chciał tyle żeby za razem usunął rdzę oraz zabardzo nie uszkodził powierzchni tłoczka. Pozdrawiam i powodzenia przy ciężkiej pracy bowiem w golfie kiedyś rozruszanie tłoczka zajęło mi 6h Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
E30 owner
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie/Ontario
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:16, 26 Maj 2010    Temat postu:

Siema. No właśnie ciezko tym sposobem wyciagnąć te tloczki bez nawet minimalnego zarysowania ich powierzchni. Cóż, i tak miałem w planach kupic nowe tłoczki i uszczelki Wesoly
A co do rdzy, to na tłoczkach nie bylo żadnych wżerów. Wewnątrz cylindra też czysto, tylko na samym jego końcu, za rowkiem na pierścien uszczelniający, była lekka rdza którą usunąłem bo blokowała wsuwanie i wysuwanie tłoczka.
Teraz tylko wyszyścic i dokładnie i pomalowac.

Wielkie dzieki za porady Bartek Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin