Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna BMW M-Power Club Toruń
FORUM PASJONATÓW MARKI BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szarpnięcie przy ruszaniu i zmianie biegów
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:55, 20 Lut 2008    Temat postu: Szarpnięcie przy ruszaniu i zmianie biegów

Witam,
Coś mi się zdaje że moje sprzęgło w E39 523 manual pada choć było wymienione 70ty. km temu. Objawy są następujące: na zimnym silniku jak odpale i ruszam w to w końcowej fazie puszczania sprzęgła (auto juz się toczy) mam szarpnięcie lub kilka szarpnięć dość mocnych. Przy przejściu na 2 tez pod koniec puszczania sprzęgła czuję szarnięcie, na trójce też. 4 i 5 w porządku choć też potrafi delikatnie skubnąć. Jak się silnik nagrzeje i przejade z 10 km efekt szarpnięcia staje się bardzo delikatny i przy umiejętnej zmianie biegu można to wyeliminować. Nie wiem co to jest bo jak wspomniałem kiedy kupiłem autko wymieniałem sprzęgło kompletne. Moje podejrzenia kierują się w stronę wysprzęglika i pompy ale nie znam objawów jak któreś z tych rzeczy zaczyna szwankować. Jeśli mieliście taki przypadek dajcie znać co to może być.
Pozdrawiam
Andrzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czerwonastrzala
Pisarz sztabowy
Pisarz sztabowy



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:45, 20 Lut 2008    Temat postu:

witaj mi to wychodzi ze sie konczy tlumik drgan na tarczy ale moze byc tez ndocisk peknieta sprezyna jednej strony podaj jakie sprzeglo zalozyles (firma)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:52, 20 Lut 2008    Temat postu:

Kolo masz dwumasowe? Poczytaj jeszcze tu: http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/pomocna-dlon,5/wibracje-podczas-ruszania,2581.html
i w tym temacie mozemy dalej szukac przyczyny, ok?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:42, 20 Lut 2008    Temat postu:

Witam,
Był zakładany oryginalny sachs, wymieniane było w Niemczech przy zakupie bo ślizgało. Stare sprzęgło widziałem na własne oczy, było spalone że hej bo jeździł nią 80 letni dziadek, o ile to prawda Wesoly)))), w brefie był wpisany on jako właściciel. Docisk i słoneczko też było zjechane.
Dzięki za poradę, o kole dwu masowym nie pomyślałem.
Pozdrawiam
Andrzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
keczub1
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pią 6:40, 22 Lut 2008    Temat postu:

Panowie, ale czy w benzynie było zakładane kolo dwumasowe? Nie chcę wyjść na niedouczonego ale podejrzewam, że nie. Szarpnięcia przy ruszaniu nie są prezyczyną wysprzeglika no chyba że masz mało płynu chamulcowego ale to kontrolka by pokazała. Ja podejrzewam sprzegło. Mogła pęknąć na tarczy sprzegła sprezyna tłumiąca.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez keczub1 dnia Pią 6:42, 22 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:43, 22 Lut 2008    Temat postu:

keczub1 napisał:
Panowie, ale czy w benzynie było zakładane kolo dwumasowe? Nie chcę wyjść na niedouczonego...


Bylo, nie wiem czy w kazdej e39 ale z tem co sie spotkalem do tej pory to tak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artek535 dnia Pią 8:44, 22 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:17, 24 Lut 2008    Temat postu:

Witam,
Sprawdzałem na RealOEM i nie znalazłem u siebie koła dwu masowego, ale czasami RealOEM z rzeczywistością sie nie pokrywa.
Możecie mi wytłumaczyć za co jest odpowiedzialne koło dwu masowe i jakie są jego objawy.
Ja zaobserwował jeszcze u siebie że na wysokich obrotach na 2,3,4 biegu jak odejmę gazu też mam to szarpnięcie. Tylko tak jak mówię jak się nagrzeje to te objawy wszystkie ustępują w 90% i to też mnie bardzo zastanawia. Bo jak była by walnięta sprężyna w sprzęgle objawy były by cały czas, tak sobie myślę chyba że sie mylę. Z góry dzięki za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:01, 24 Lut 2008    Temat postu:

Wzialem byle jaki e39 523 na realoem z 97r, bo nie wiem jakie ty masz dokladnie, powinienes napisac na poczatku i bylo z kolem dwumasowym, podaj najlepiej ostatnie 7 znakow twojego VINu.
Powodem drgan przy ruszaniu, moze byc:
Kolo dwumasowe, docisk, tarcza jezeli jes kolo jednomasowe, poduszki skrzyni, poduszki silnika, lozysko nosne walu, piszesz jeszcze ze to sie zmienia po rozgrzaniu i mysle ze moze to byc jeszcze kwestia walka w skrzyni i jego lozyska, czy nie ma luzow? Chodzi o nr. 3 - lozysko i 29 - walek. Mysle ze czeka cie wyjecie skrzyni tak czy inaczej, jezejeli oczywiscie wykluczysz poduszki samej skrzyni i silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rene02 523i E-39
Pisarz
Pisarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podbeskidzie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:04, 24 Lut 2008    Temat postu:

Vin BU06890
Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek535
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Plock/Ballykelly/NI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:45, 24 Lut 2008    Temat postu:

No w/g ETK wychodzi ze masz dwumasowe: TWIN MASS FLYWHEEL

to link:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW M-Power Club Toruń Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin